Zoals beloofd vind je hier een update over ons schoolproject in verband met verkeer.
Ook deze week hebben we een heleboel activiteiten gedaan die hiermee te maken hebben. Hieronder vind je er een overzichtje van.
Dinsdagmorgen kregen we bezoek van de politie, die controleerde of onze fietsen wel wettelijk in orde waren. Negen fietsen waren helemaal in orde, de andere kinderen kregen een blaadje mee naar huis met daarop aangeduid wat nog niet in orde is. Zo kunnen ook die fietsen aangepast worden om zo allemaal veilige fietsen te hebben. 's Middags was er bij ons op school een fietsparcours voor de kleuters en het eerste, tweede, derde en vierde leerjaar. Onze klas mocht, samen met twee echte politieagenten, dit parcours begeleiden. Het kwam erop neer dat de kinderen enkele opdrachten moesten uitvoeren en onze klas zorgde ervoor dat alles vlot en veilig verliep. We hebben het fietsparcours natuurlijk ook zelf eens uitgetest!
Donderdag kregen we de kans om eens op een fiets zonder banden te rijden. Zo begrepen we beter hoe het voelde om op de eerste fietsen met houten wielen te rijden. Die fietsen hebben hun bijnaam 'bottenrammelaar' in ieder geval niet gestolen! Vervolgens gingen we samen met het vierde leerjaar aan de slag met de verkeersborden. Aan de hand van een kwartet en een memory-spel ontdekten we in groepjes de verschillende verkeersborden en hun betekenis. We leerden ook over de vier grote groepen van verkeersborden (de gebodsborden, de verbodsborden, de gevaarsborden en de voorrangsborden).
Vrijdag maakten we dan nog in dezelfde groepjes enkele opdrachten over de verkeersborden. Deze opdrachten moesten we oplossen met de iPads.
Zoals je wel kunt lezen, was het een drukke, maar leerzame week!
Enkele foto's hiervan kun je zien door op onderstaan verkeersbord te klikken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten