In dit berichtje wil ik het nog even hebben over de uitwerking van ons thema 'Geluk' aan de hand van de verhalen over de vogels (zie blogbericht van 12 februari 2015). Ondertussen hebben we ook nog de overige zes verhalen gehoord (over Dipper, Hokko, Mingo, Nandoe, Kea en Branta) en maakten we er telkens een opdracht bij.
Op dit moment kennen de kinderen dus de tien waarden of vaardigheden die nodig zijn om gelukkig te zijn. We zullen dit thema nu natuurlijk niet laten rusten, want het blijft belangrijk deze waarden zo nu en dan eens op te frissen. Als we gelukkig in het leven kunnen staan, zullen ons zoveel mooie dingen tegemoet komen!
Zoals ik al zei, maakten we weer een heleboel opdrachten. Zo hebben we aan de hand van enkele boekjes met leuke prenten gefilosofeerd over 'anders zijn', hebben we een mandje in de klas gezet waarin iedereen iets kan leggen dat hij of zij wil delen met de klas, maakten we een tekening over wat ons blij, bang, boos of verdrietig maakt, hebben we elke morgen ochtendgymnastiek gedaan (waarvoor meester Bas 'met de zweetband' nog eens langskwam!), lazen we boeken over elkaars interesses en vroegen we daarover uitleg aan elkaar, maakten we met alle klassen een letter van 'Droom geluk'....Onze dagen zijn dus goed gevuld hier op school! Enkele foto's van deze activiteiten vind je door op de afbeelding van 'Droom geluk' te klikken (die we met de hele school maakten).
Oh ja, voor de kinderen die nog steeds denken dat ik meester Bas ben, staat hieronder ook een foto die bewijst dat dit niet zo is ;).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten